Ontstaan organisatie

Palstra Organisatieontwikkeling is opgericht in 2022 door huidige eigenaar Willemijn Palstra. Na 20 jaar met heel veel energie in het HR-vak gewerkt te hebben, was ze toe aan een nieuwe uitdaging, een eigen bedrijf met een missie!

Gegrepen door het ondernemersvirus en de overtuiging dat werknemers het onderscheidende vermogen voor succes vormen, ontstond het idee een organisatie op te richten die zich richt op het versnellen van organisatieverandering door de ontwikkeling van werknemers centraal te stellen.

Gerealiseerde projecten

NewForrest

Organisatieadviseur

6-2023 t/m heden

100

FMCG * (Oven) Snacks * Foodservice * Retail * Productie

Opdracht: Begeleiding organisatie- en cultuurverandering

Onderhanden projecten:

  • Ontwerp nieuwe organisatiestructuur en begeleiding reorganisatie
  • Installatie ondernemingsraad
  • Coaching en training Managementteam
  • Begeleiding strategie & cultuur sessie leiderschapsteam
  • Training teamanalyse Operationeel team
  • Coaching HR team

Egis Parking Services

Interim Manager HR

4-2023 t/m heden

200

Software ontwikkeling * Handhaving * Parkeerbeheer gemeente Amsterdam

Opdracht: Interim HR Management & Begeleiding overgang van onderneming

Gerealiseerde projecten:

  • Herstructurering HR team naar professionele business partners
  • Optimalisatie-, standaardisatie- en digitalisering HR processen
  • Begeleiding Management Development proces
  • Verhoging Social Return (SR)
  • Vanaf september 2023 begeleiding overgang van onderneming (Egis naar P1)

Stadsschouwburg & Filmtheater Velsen

Organisatieadviseur

2-2023 t/m heden

20

Cultuur * Podia * Theater * Schouwburg * Film

Opdracht: Ondersteunen transitie van Schouwburg naar Cultuurgebouw Velsen

Onderhanden projecten:

  • Organisatieontwikkeling
  • Coaching en begeleiding
  • Werving & selectie
  • Ontwikkeling en herijking HR beleid

MegaKids

HR Projectmanagement

6-2022 t/m 7-2023

30

Jeugdzorg * Autisme * Geestelijke gezondheidszorg

Opdracht: Opzetten HR afdeling & Digitalisering HR processen

Onderhanden projecten:

  • Standaardisatie HR procedures en documenten
  • Digitalisering HR processen
  • Ontwikkeling personeelshandboek
  • Organisatie- en leiderschapsontwikkeling

Lekkerkerker Groep

Interim Manager HR

3-2022 t/m 10-2022

200

FMCG * Zuivel * Productie * Machinehandel

Opdracht: Interim HR Management & Implementatie 3-ploegen. Eindverantwoordelijk voor afdeling HR (5 collega’s).

Gerealiseerde projecten:

  • Ontwikkeling en implementatie 3-ploegendienst
  • Installatie Randstad inhouse uitzendbureau
  • Herstructurering HR team naar professionele business partners
  • Optimalisatie-, standaardisatie- en digitalisering HR processen

Heemskerk fresh & easy

Manager HR

2017 t/m 2021

1200

FMCG * Groente * Dagvers * Retail * Productie * Logistiek

Opdracht: HR strategie ontwikkelen en implementeren. Lid Management Team, eindverantwoordelijk voor de afdelingen HR, Opleidingen en Salarisadministratie (13 collega’s).

Gerealiseerde projecten:

  • Herstructurering HR team naar professionele business partners
  • Implementatie feedback-cultuur
  • Ontwikkeling competentiegerichte HR-cyclus
  • Ontwikkeling en implementatie van onboarding en trainingsprogramma’s voor de productievloer gebaseerd op de TWI methodiek
  • Versterking arbeidsmarktcommunicatie met als resultaat aanname van ruim 200 nieuwe collega’s
  • Coördinatie COVID-19-pandemie
  • Ontwikkeling en implementatie nieuw 5 ploegenrooster voor ruim 400 medewerkers

Royaan Groep

P&O Directeur

2006 t/m 2017

350

FMCG * (Oven) Snacks * Foodservice * Retail * Productie

Opdracht: HR strategie ontwikkelen en implementeren & projectmatig aansturen van de verschillende overnames en reorganisaties. Lid Management Team, eindverantwoordelijk voor de afdelingen HR, Receptie en Salarisadministratie (6 collega’s).

Gerealiseerde projecten:

  • Fusie Cold Food en Buitenhuissnacks
  • Overname en integratie KB de Soufflé specialist
  • Overname en integratie Willie Dokter
  • Overname en integratie Tjendrawasih
  • Ontwikkeling en implementatie nieuwe missie, visie en bedrijfscultuur
  • Verplaatsing productiecapaciteit en sluiting fabriek Groot Ammers
  • Reorganisatie fabriek Oostzaan
  • Harmonisatie arbeidsvoorwaarden en personeelsbeleid
  • Implementatie integraal personeelsinformatiesysteem
  • Ontwikkeling en implementatie competentiegerichte HR-gesprekscyclus
  • Opschaling fabriek van 2- naar 3 ploegendienst
  • Ontwerp en implementatie nieuwe juridische bedrijfsstructuur waarmee verkoop bedrijfsonderdelen mogelijk werd
  • Begeleiding succesvolle verkoop van twee bedrijfsonderdelen

Mallinckrodt Baker

Assistant Manager HR

2002 t/m 2006

250

Chemie * B2B * Productie

Opdracht: Ondersteunen van MT-leden en leidinggevenden bij de ontwikkeling van hun teams

Gerealiseerde projecten:

  • Daling ziekteverzuim van 8% naar 3%
  • Invulling 20 vacatures op MBO/HBO niveau binnen een jaar
  • Training gespreksvaardigheden
  • Reorganisatie afdeling Inkoop
  • Begeleiding functionerings- en beoordelingscyclus
  • Opstellen, uitvoeren en bewaken opleidingsbudget
  • Coördinatie inzet uitzendkrachten
  • Bemiddeling bij arbeidsconflicten en begeleiding ontslagzaken

Tot slot, in het kader van mijn opleiding “Six Sigma Green Belt”, onderzoek gedaan naar de leverprestaties (order delivery performance) van de organisatie. Resultaat: inzicht in oorzaak backorders en input voor aanpassing customer service policy.

Onze missie:

“Organisatiegroei versnellen door werknemersontwikkeling centraal te stellen

Onze klanten

We ondersteunen Directie, Managementteams en leidinggevenden van Nederlandse organisaties die er van overtuigd zijn dat hun werknemers het onderscheidende vermogen vormen voor succes.

Samen met hen vertalen we deze overtuiging naar een organisatiestructuur, -cultuur en inzet van personeelsinstrumenten die hen ondersteunen in het motiveren, binden en boeien van de mensen die voor hen werken.

Hierbij richten we ons op zowel kleine organisaties met geen- of weinig HR-kennis als op grotere organisaties met Senior HR-afdelingen.

Willemijn Palstra

Ambitieuze vrouw, getrouwd en moeder van drie kinderen Jelmer, Yfke en Sytske.

Je vindt mij sportend in de duinen, met de kids op het strand, tuinierend in onze moestuin of genietend van een glas wijn met mijn man bij de houtkachel.

Collega’s typeren mij als een strateeg, onderhandelaar en organisator. Ze benoemen eigenschappen als energiek, empathisch, organisatiesensitief, authentiek, hands-on, resultaatgericht, kostenbewust en ondernemend.

Opleidingen

2000 – 2003 Bachelor Personeel & Organisatie aan Saxion Hogeschool IJselland

2003 – 2006 Master Strategy & Organisation aan Open Universiteit Nederland (certificaten)

Cursussen

2002 – 2006 Lean Manufacturing, MTS en GMP

2005 Six Sigma Green Belt

2008 Interne Auditor HACCP

2009 Persoonlijke Profiel Analyse (PPA – DISC) bij Thomas International Nederland

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Bel 06 – 51 222 491, WhatsApp of laat een bericht achter

WhatsApp bericht sturen